تعاونی تامین نیاز کشوری پیشخوان دولت

ارائه دهنده کشوری خدمات در دفاتر پیشخوان دولت

امروز چهارشنبه  ۳۰ خرداد ۱۴۰۳

درباره ما

به نام خدا


از آنجا که در تمام این سال‌ها همیشه دغدغه ما در خصوص کسب و کار و مدیریت در حوزه خدمات پیشخوان دولت و در بین اهالی پیشخوان همیشه سردرگم بوده است و هیچگاه سر رشته این کلاف تنیده بهم مشخص نگردیده، لذا تیمی متشکل از پیشکسوتان و جوانان این صنف دور هم جمع گردیده و با تحلیل دقیق موضوع به این نتیجه رسیده‌اند که چرا برای کسب و کار صنفی، مدیران دفاتر خود به عنوان یک تامین کننده نباشند و دفاتر از سودهای اصلی و فرعی خدمات، خود بهره نبرند.
مدیران دفاتر چه شهری و چه روستایی دارای امکانات بالقوه مناسبی هستند و در راستای ایجاد درآمد و تعاملات کسب و کار، خود می‌توانند توانمند باشند. پس بر آن شدیم تا با ایجاد یک اتحاد، دست به دست هم داده و نسبت به تاسیس شرکت مردم نهاد اقدام نماییم که هم مورد نظر و توجه مدیران دفاتر باشد و هم مورد وثوق مسئولین محترم کشوری، و نهایتا در این راستا به همت گروهی از افراد خبره و توانمند، جهت تاسیس شرکت تعاونی تامین نیاز کشوری پیشخوان های دولت چه شهری و چه روستایی اقدام نموده ایم که به حول قوه الهی توانستیم نسبت به ثبت و ایجاد آن اقدام کرده و مجوز کشوری این شرکت را طبق قوانین جاری و شرایط لازم کسب و مجوزهای لازم را برای تامین کنندگی از سازمان تنظیم مقررات دریافت نماییم.


چشم انداز مشترک شرکت تعاونی تامین نیاز کشوری پیشخوان دولت ودفاتر پیشخوان دولت و بخش عمومی غیر دولتی


ماموریت ما
ما با نگاهی کـشوری، خدمات الکترونیک و متمایز و راه حل های نوآورانه خدماتی که حاوی تجربه خوشایند برای مشتریان باشد، ارائه می دهیم و با حضور در بخش های ارائه خدمات نوین به ویژه صنعت الکترونیک و خدمات مناسب برای متقاضیان در رشد و توسعه خدمات مجازی نقش آفرینی می کنیم.


ارزش های ما
1) کسب خشنودی پایدار مشتریان، محور همه فعالیت های ماست و مشتری در کانون تمرکز "هر آنچه انجام می دهیم" قرار دارد.
اولویت اول ما، خلق ارزش برای مشتریان از طریق ارائه "راه حل های نوآورانه" و پاسخگویی به خواسته ها و انتظارات آنان است. با مشتری به گونه ای تعامل می کنیم که از لحاظ عاطفی به ما وفادار شود، به فرهنگ و باورهاش اهمیت داده شود و آنچه را که برای خود می پسندیم برای وی نیز بپسندیم. با هر مشتری به گونه ای ارتباط برقرار می کنیم تا برای خواسته ها و نیازهایش در محدوده فعالیت های الکترونیکی، راه حلی پیدا کند و برای ساختن رابطه گسترده و سودمند، مشتری را در بطن "هر کاری که انجام می دهیم، قرار می دهیم."

2) با ارزش ترین سرمایه ما کارکنان مان هستند.
بر این نکته باور داریم که ابزار رسیدن به حداکثر رضایت و موفقیت پایدار صرفا به عواملی چون فناوری، رقابت یا محصول و خدمت ارتباط ندارد، از نظر ما، مهمترین ابزار رسیدن به تعالی و سرآمدی، توانایی جذب و حفظ کارکنان شایسته و مناسب است. از همین رو، کیفیت محصولات، خدمات و "راه حل های نوآورانه"، بستگی به شایستگی ها، توانمندی ها و قابلیت های کارکنان ما دارد. برای ایجاد پیوستگی و یک دست بودن کارکنان در سراسر دفاترپیشخوان دولت همواره به دنبال جذب بهترین ها در سطوح مختلف و تأمین فرصت های توسعه و پیشرفت در قالب یک سیاست واحد برای آنان هستیم. ما بهترین کارکنان را به بهترین و فرصت سازترین مسئولیت ها می گماریم و تلاش می کنیم برای آنان یک شغل ارزشمند و زندگی با کیفیت فراهم کنیم. ما در دفاتر پیشخوان دولت بر این باوریم که "مهمترین سرمایه ما افراد شایسته و مناسب دفاتر پیشخوان دولت هستند." تحقق این رویکرد بستگی به فراهم کردن فضای بانشاط و با انگیزه و همراه با جبران خدمات موثر و عادلانه برای کارکنان است که در ایجاد این فرهنگ از هیچ تلاشی دریغ نمی کنیم. البته این نکته را همواره در نطر داریم که هدف از جبران خدمات موثر نباید ایجاد رفتار درست در افراد نادرست و نالایق باشد، بلکه اول افراد مناسب و شایسته را انتخاب می کنیم و سپس در جهت حفظ آنان تلاش می نماییم.

3) اعتمادسازی بر پایه شفافیت، صداقت، یکپارچگی و اخلاق حرفه ای زیر بنای رفتار و عملکرد ماست.
کسب و کار ما در تمام ارتباطات براساس شفافیت، صداقت، نیت های مثبت و مناسب، منافع متقابل و رفتار عادلانه هدایت می شود. ما همواره به بالاترین سطح استانداردهای اخلاقی و قانونی پایبند و متعهد بوده و تداوم عملکرد دفاتر پیشخوان دولت را در گرو داشتن شفافیت و درستی، ایجاد ارتباطات موثر با سهامداران، سرمایه گذاران، کارکنان، تأمین کنندگان، مشتریان، مصرف کنندگان، مقامات دولتی، رسانه ها و کل جامعه می دانیم.

4) ارج نهادن به فرهنگ هوش برتر با هدف تقویت آن هدایت بخش فعالیت های عملکرد دفاتر پیشخوان دولت  می باشد.
اهمیت دادن به فرهنگ خدمات الکترونیک و مشارکت در توسعه این صنعت از اولویت های کاری عملکرد دفاتر پیشخوان دولت  محسوب می شود و برای این کار، بهترین استانداردها و فناوری های پیشرفته را به کار می گیریم تا بتوانیم با ارائه بهترین خدمات، محصولات و راه حل های نوآورانه خدماتی را در رشد و توسعه ملی و ارتقای رفاه جامعه نقشی سازنده را ایفاء نماییم.

5) ما در تمامی فرایندهای کاری بر خلاقیت، پویایی، چابکی و تخصص گرایی تمرکز داشته و یادگیری مستمر را جزء جدانشدنی فرهنگ عملکرد دفاتر پیشخوان دولت می دانیم.
ما در شرکت تعاونی کشوری پیشخوان دولت بر این باور هستیم که آفرینش فرهنگ نوآوری، چابکی، خلاقیت و تخصص با افراد نوآور، چابک، خلاق و متخصص و پویا آغاز می شود. نمی توان از افرادی که فاقد این قابلیت ها هستند انتظار عملکرد خلاق داشت و خدمات نوآورانه به مشتریان ارائه داد. بلکه ابتدا باید افراد شایسته و مناسب را با ویژگی هایی که شمرده شد، دست چین کرد و در جایگاه شایسته قرار داد و سپس اندیشه نوآوری و پویایی را در سرتاسر بانک ترویج نمود. سرانجام به عمل و تصمیم نوآورانه و خلاق نیاز داریم که بتوان یک دفاتر پیشخوان دولت نوآور، چابک و پویا را سازماندهی کرد. حفظ و توالی این عنصر بسیار اهمیت دارد و از همین رو ما دارای فرآیند جذب و استخدام موثر و منعطف هستیم که بتواند افراد مورد نظر را گزینش نماید. از طرف دیگر، ما با ایجاد فضای سازمانی خلاق و نوآور به ترویج و تشویق نوآوری و یادگیری مداوم می پردازیم. باور عملی داریم که با اختیار گرفتن افراد خلاق و نوآور و ایجاد فضای پویا و منعطف و با بکارگیری فرآیندهای چابک در جهت ارائه "راه حل های نوآورانه" و فراهم ساختن محصولات و خدمات ارزشمند، سطح "کیفیت زندگی" مشتریان، سهامداران، کارکنان و جامعه را افزایش می دهیم و در جهت ارتقای شاخص ها در حوزه هایی همچون ارتباطات اجتماعی، سلامتی، رفاه اجتماعی، دانش و مهارت فردی، توسعه اقتصادی، استاندارد زندگی و حقوق شهروندی تلاش می نماییم.

6) عملکرد دفاتر پیشخوان دولت و کارکنان آن مسئولیت اقدامات و تصمیمات خود را در هر زمان به عهده گرفته و برای مسئولیت هایی که تقبل می کنند پاسخگو هستند.
مسئولیت پذیری و پاسخگویی در عملکرد دفاتر پیشخوان دولت یعنی ایجاد نظامی یکپارچه و منطقی با محدودیت های مشخص که در در چارچوب آن نظام، همه کارکنان دارای آزادی همراه با مسئولیت هستند. در چارچوب آن نظام افراد مسئول، پاسخگو و منضبطی را استخدام می کنیم که نیاز به مدیریت ندارند و به جای افراد، نظام را مدیریت می کنیم. در این چارچوب ،هر فرد برای مسئولیت هایی که دردفاتر پیشخوان دولت به عهده می گیرد پاسخگو است. بدین معنا که کارکنان براساس آنچه می پذیرند و آنچه تحویل می دهند، سنجیده می شوند. وقتی که کاری به شخصی واگذار می شود باید بین اختیارات او و جوابگویی اش توازنی وجود داشته باشد که این به عهده نظام مدیریتی دفاتر پیشخوان دولت است. از طرف دیگر، در دفاتر پیشخوان دولت هر فرد مسئول اعمال خویش است حتی وقتی یک کار دسته جمعی در شرف انجام است. حاضرین در طرح ها و برنامه ها نیز به طور جداگانه مسئول عملکرد خود تا جایی که در آن پروژه مشارکت دارند، هستند. همچنین دفاتر پیشخوان دولت در قبال عملکرد خود نسبت به کلیه مراجعین پاسخگو است و هر گونه اقدامی در دفاتر پیشخوان دولت با ارائه اطلاعات شفاف همراه می باشد.

7) کارتیمی و مدیریت مشارکتی در فعالیت های تعاونی تامین نیاز کشوری پیشخوان دولت جاری بوده و در سرتاسر دفاتر پیشخوان دولت ترویج داده می شود.
ما در دفاتر پیشخوان دولت فضایی را بوجود آورده ایم تا همه همکاران به صورت مستقیم و غیر مستقیم در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری مشارکت داشته باشند، در جهت ساختن آینده خود و دفاتر پیشخوانشان همه منابع را بکار گیرند و در راستای کمک کردن به دیگران در ساختن آینده شان، تلاش مستمر را به نمایش بگذارند. در این صورت، روحیه همکاری و بها دادن به آن و برتری دانستن خرد جمعی در مقابل نظرات فردی در دفاتر پیشخوان دولت افزایش می یابد و از این طریق دستاوردهای بزرگ و برجسته رقم می خورد. بر این امر هم آگاهی داریم که کارتیمی و مدیریت مشارکتی به تنهایی و به خودی خود، ما را به کسب دستاورهای برجسته هدایت نمی کند. راه درست این است که افراد مناسب را گزینش کنیم و بعد در موقعیت مناسب در تیم ها و جایگاه های مشخص قرار دهیم و آنان را درگیر تفکر صحیح و نگرش سیستمی قرار دهیم، ضمن آنکه اندیشه آنان را با رویکرد هم افزایی (سینرژی) پیوند بزنیم تا ساختار کار تیمی به صورت واقعی و عملی با چشم انداز و اهداف دفاتر پیشخوان دولت همسویی داشته و در دستیابی به نتایج مورد انتظار موفقیت های مستمر را رقم زنیم.

8) نظم و ترتیب، هماهنگی و ایجاد انضباط در محیط کاری موثرترین عامل موفقیت ماست.
دستاوردهای برجسته و پایدار ما در تعاونی تامین نیاز کشوری پیشخوان دولت  حاصل ساختن دفاتر پیشخوان دولت است مملو از افراد خویشتندار و منضبط که تصمیم های آنان با تفکر و فرهنگ منضبط سازگار و همسو می باشد. فرهنگ انضباط فقط ناظر و محدود به کار و عمل ما نیست، فرهنگ منضبط یعنی گزینش افراد منضبطی که به تفکر منضبط پایبندند و بر آن اساس تصمیم می گیرند. ما فرهنگ منضبط را با افراد خودکامه ای که خود را مامور ایجاد نظم می دانند اشتباه نمی گیریم و آگاهیم که به کلی با هم فرق دارند. اولی اندیشه ای سالم و دومی عملی ناسالم است. ما خود را مسئول ایجاد نظم و انضباط از طریق رویکرد مطلق زور نمی دانیم و به دنبال رویکردی هستیم که با ایجاد تفکر و فرهنگ انضباط دستاوردهای ماندگار را در دفاترپیشخوان دولت رقم بزنیم. از طرفی بر این امر آگاه و باور داریم که برای دستیابی به خشنودی پایدار مشتریان، سهامداران، کارکنان و جامعه با ارائه خدمات و راه حل های نوآورانه از طریق ایجاد تفکر منضبط در تک تک کارکنان و ترویج فرهنگ آن در دفاتر پیشخوان دولت میسر می شود و به همین دلیل، ما به حفظ و افزایش نظم و انضباط در تمام فعالیت ها، فرآیندها، اقدامات و برنامه های اجرایی متعهد بوده و در عمل بدان پاییبند هستیم و برای نهادینه شدن آن در ذهن و عمل کارکنان و سیستم های مدیریتی، برنامه های ترویجی را در اولویت قرار می دهیم. ما درشرکت تعاونی تامین نیاز کشوری پیشخوان دولت می دانیم هر سازمانی که افرادش به رعایت نظم و مقررات و قوانین جاری خود پایبند باشند به خوبی خواهد توانست به مدارج عالی پیشرفت و ترقی دست یابند. ازین روست که باور به نظم گرایی و انضباط در کلیه شئونات دفاترپیشخوان دولت و رفتار کارکنان و مدیران از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

(هیچ یک از ما به اندازه همه ما باهوش نیست پس بیایید باهم باشیم )

با احترام فراوان